..عشقم سکوت..

صفر رابستند تا ما به بیرون زنگ نزنیم.از شما چه پنهان از درون زنگ زدیم (حسین پناهی)

..عشقم سکوت..

صفر رابستند تا ما به بیرون زنگ نزنیم.از شما چه پنهان از درون زنگ زدیم (حسین پناهی)

روح؟؟؟؟

دیروز یکی از دوستام از یه کتاب روانشناسی یه چیز جالب نقل قول کرد که خیلی باهاش حال کردم،،اینجا میارمش که هیچ وقت یادم نره!درواقع همون قضیه ی تناسخ و این حرفارو از منظر روانشاسی بررسی کرده بود. و البته خیلی جالب بود که من چند روز قبل هم یه کسی رو دیده بودم که می گفت مکتبشون "الحق" که من تا اون روز اسمشونو نشنیده بودم و وقتی عقایدی که داشتن و برام می گفت دقیقا عین همین جریان کتابه بود...

"این نقل قول نقل قول دوستمه"

القصه،،،نویسندهه می گفت:

ما اعتقاد داریم که روح ما چندین بار تو این دنیای خاکی اومده و جسمش مرده و دوباره اون روح برگشته به سمت خدا. و وقتی قراره دوباره تو یه کالبد دیگه وارد زمین بشه، خدا بهش حق انتخاب میده،، بهش زندگی های مختلف رو نشون میده و بهش میگه هرکدوم رو که میخوای می تونی انتخاب کنی و یه فیلم با دور تند از زندگی ای که قراره تجربه کنه بهش نشون میده. می گفت البته از قبل اینو بدونید که روح ما نیاز و هدفش اینه که تمام رذائل اخلاقی رو از خودش دور کنه و وقتی پاک پاک پاک شد به دریای بیکران خدا بپیونده،،،پس تمام ارواح با انتخابشون به دنبال رفتن بسوی تکامل هستن،،،می گفت ارواح ما قبل از تولد دوباره، از بین زندگی هائی که بهشون نشون میدن اون زندگی ای رو انتخاب میکنن که در اون بتونن چند تا دیگه از خصوصیات اخلاقی بدشون رو رفع کنن،،، به نظرم فقط اینجوریه که میشه عدالت خدارو توجیح کرد و قبول کرد که چرا بعضی آدما واقعا بدبخت و بیچاره ان،،اونا به دلایلی خودشون این زندگی رو انتخاب کرده بودن.

تو لحظه ی انتخاب روح، ارواح دیگه ای هم حضور دارن. بعضی از آدمائی که تو زندگی قبلی، مارو دوست داشتن، میان و داوطلبانه میخوان که تو زندگی جدیدمون با داشتن یه نقشی به ما کمک کنن واسه اصلاح و پاک شدن. ممکنه یکی بیاد بشه یه شریک نامرد که تمام پولتو بالا بکشه ولی تو ازش یاد بگیری که آدم ساده لوحی نباشی،،، ممکنه یکی بیاد بشه یه دوست و در حقت بدجوری نامردی کنه ولی تو ازش یاد بگیری که حواست باید بیشتر از اینا به زندگیت باشه،،،ممکنه یکی بیاد بشه یه پدر یا مادری که با طرز فکر و عقاید بی دلیلش بدجوری اذیتت کنه و لی تو ازش یاد بگیری که همیشه راهتو فقط با دلیل و برهان انتخاب کنی و از طریق این اخلاق اونا تو از خیلیای دیگه که تو این شرایط نبودن، عاقلانه تر رفتار کنی، و ...

میگه هر آدمی که تو این دنیا وارد زندگیت میشه، حتی برای چند دقیقه، تو قبل از تولد دوبارت خودت انتخابش کرده بودی، خودت خواسته بودی که این آدم وارد زندگیت بشه تا تو ازش حتما یه چیزی یاد بگیری. می گفت با تمام وجودت تلاش کن تا از تمام آدمای دوروبرت درس بگیری و ازشون استفاده کنی تا کامل شی. تا هرچه زودتر روح پاک و بی آلایشی بشی و از شر این دنیای مزخرف خلاصی پیدا کنی.

می گفت اگه با این دید به همه ی آدمای دوروبرت نگاه کنی، میتونی همه رو عاشقانه دوست داشته باشی. میتونی عاشق مردم باشی حتی اونائی که با تمام وجود بهت آسیب رسوندن. چون حتی اوناروهم تو انتخاب کرده بودی و قرار بوده با این کار به تودرسی رو یاد بدن که تو نفهمیدی!!

پس عاشق باش و عشق بورز چون اکثر آدمای دنیای تو ،توی زندگی قبلیت بودن و توی زندگی بعدیت هم تو یه کالبد دیگه خواهند بود چون ما قراره به هم کمک کنیم و همدیگه رو کامل کنیم.

پس از کج فهمی ها و نامردی ها و اشتباهات بقیه حرص نخور و غصه نخور و عصبانی نشو، چون حتما یه دلیل خوبی وجود داشته که روح این آدما این نوع زندگی رو انتخاب کرده بوده،، شاید ساده ترین دلیلش این باشه که تو با درک زشتی رفتار اونا، خودتو کامل کنی.

پس یادت نره که همه رو دوست داشته باش و سعی کن همیشه حواست به اطرافت باشه که حرفهای جدیدی که بقیه قراره برات بازگو کنن رو زود ازشون بشنوی چون اکثر اون آدمای ارزشمند مدت زیادی کنارت نمی مونن.

یادت نره که تمام آدمای زندگیت محصول انتخاب خودت بودن و همه میخوان تو رو در جهت بهتر شدن سوق بدن.دیگه این هنر توئه که چقدر آدم تیزهوشی باشی...

نظرات 1 + ارسال نظر

سلام
میشه اسم اون کتاب روانشناسی رو بگید!
ممنون میشم.

متاسفم من فقط از زبان دوستم شنیدم اما اگه دیدمش ازش میپرسم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد