پاتاگونیا نام یک منطقه بزرگ در جنوب شیلی و آرژانتین است که نزدیک به دو میلیون جمعیت دارد. این سرزمین با مساحت تقریبی ۹۰۰ هزار کیلومتر مربع به «انتهای دنیا» معروف است؛ که پر از عجایب طبیعی است. پاتاگونیا از سوی غرب و جنوب به رشته کوه آند و از سوی شرق به دشت های پست محدود می شود.در بخش متعلق به شیلی، این منطقه از جنوب شهر پوئرتو مونتت آغاز شده. و در بخش متعلق به آرژانتین، از جنوب رودخانه ی کولورادو شروع می شود.

نقشه پاتاگونیا

اما آنچه در طول سالیان اخیر توجه محافل رسانه ای و سیاسی آمریکای لاتین را به خود جلب کرده است نه آب و هوای مساعد این منطقه و نه چشم اندازهای بی نظیر آن است، بلکه مهاجرت صهیونیست ‎ و خرید زمین‌های پاتاگونیا تنها موضوع مهمی است که نقل محافل شیلی و آرژانتین شده است.

بیشتر بخوانید:

یهودیان عراقی در راه بازگشت؛ ظلم صهیونیست‌ها به مهاجران یا نقشه جدید برای شمال عراق؟ +عکس

عزم محور مقاومت برای جنگ با صهیونیست‌ها در یک قدمی دمشق / برای نابودی اسرائیل حمله به تل‌آویو نیاز نیست! + نقشه

البته این مساله نه در حد یک ادعا بلکه پدیده ای است که امروز به صراحت می‌توان گفت بیش از هر زمان دیگری رنگ واقعیت به خود گرفته است. در همین راستا در پیش نویس اولیه تشکیل دولت "اسرائیل" که به عنوان سندی به " خاندان روچیلد" داده شد، پاتاگونیا به عنوان سرزمین دولت یهود ذکر شده است.

آب و هوای معتدل این سرزمین در کنار معادن غنی و جمعیت اندک آن از جمله مواردی است که پاتاگونیا را برای صهیونیست‌ها جذاب جلوه می‌داد.

از این رو چندین سال است که بسیاری از سیاستمداران دو کشور آرژانتین و شیلی نسبت به خرید وسیع زمین های پاتاگونیا توسط سرمایه داران یهودی اعتراض دارند. اما همانگونه که پیش بینی می‌شود رسانه‌های مطرح این دو کشور و همچنین ابررسانه‌های دنیا حتی الامکان به این موضوع دامن نمی زنند.

طبیعت زیبای پاتاگونیا
طبیعت زیبای پاتاگونیا
طبیعت زیبای پاتاگونیا
طبیعت زیبای پاتاگونیا

** افشاگری سناتور شیلیایی در مورد فعالیت صهیونیست‌ها در پاتاگونیا

در همین رابطه روزنامه صهیونیستی هآرتص در دسامبر ۲۰۱۳ در گزارشی به نقل از اوحانیتو توما، سناتور شیلیایی می‌نویسد: «اسرائیل به دنبال آن است که از پاتاگونیا به عنوان پناهگاهی برای یهودیان دنیا استفاده کند.»

به نوشته هآرتص، این سناتور شیلیایی که ریاست کمیته خارجه مجلس سران شیلی را به عهده داشته است تاکید می‌کند که «دولت شیلی نمی‌تواند نسبت به اتفاقاتی که در پوشش توریسم صورت می‌پذیرد بی تفاوت باشد، چرا که هزاران نفر از سربازان ذخیره اسرائیل به صورت مستمر از پاتاگونیا بازدید می‌کنند.»

اظهار نظر این سناتور شیلیایی به همین جا ختم نمی‌شود. وی همچنین در سال‌های اخیر گزارش‌هایی را منتشر کرده که بنا بر آن اشغال پاتاگونیا از اولین همایش صهیونیستی در شهر بازل مطرح شده است. سرزمینی که ۲۵۶ هزار کیلومتر مربع آن در مرزهای شیلی و ۷۸۷ هزار کیلومتر مربع آن در مرزهای آرژانتین واقع شده است و قرار است به عنوان سرزمین جایگزین یهودیان دنیا مطرح شود.

رهبر یهودیان " سانتیاگو" پایتخت شیلی هم در نامه‌ای به رهبران حزب «برای دموکراسی» خواستار محکوم کردن سخنان وی و اخراج این سناتور از منصبش شدند.

وضعیت این منطقه به جایی رسیده است که بسیاری از گردشگران و بازدیدکنندگان از این مناطق تاکید می کنند که حضور سربازان اسرائیلی و فراگیری زبان عبری برای همگان محسوس می‌باشد.


** پای یک میلیادر انگلیسی در میان است

محسن پاک آیین، از دیپلمات‌های کشورمان در همین باره می‌نویسد: «منابع آرژانتینی خرید گسترده زمین در پاتاگونیا توسط اسرائیل و با کمک سرویس های مخفی بریتانیا و عناصر طرفدار صهیونیسم را تائید کرده و اخیراً تعدادی از رسانه های آرژانتین از خرید اراضی پاتاگونیا توسط ' جو لیو ' یک میلیاردر انگلیسی برای اسکان دهها هزار اسرائیلی ابراز تعجب و نگرانی کرده اند.»

وی ادامه می‌دهد: «این میلیاردر انگلیسی، در مناطق حایل بین آرژانتین و شیلی، اراضی وسیعی را خریده و معروف است که املاک او چندین برابر بزرگتر از وسعت اسرائیل است. بیشترین اراضی خریداری شده درمنطقه Tierra del Fuego قرار داشته و خرید گسترده اراضی درمنطقه Lago Escondido نیز مد نظر میلیاردهای انگلیسی – یهودی می باشد.»

** گاردین: خشم بومیان پاتاگونیا از مهاجران اسرائیلی

روزنامه گاردین هم در ژانویه ۲۰۱۵ گزارشی مبنی بر عصبانیت و خشم مردم پاتاگونیای آرژآنتین از توریست‌های اسرائیلی را منتشر کرد. نویسنده این گزارش خاطرنشان می‌کند که یهودیانی که در این منطقه حضور دارند با بدرفتاری ساکنان اصلی این منطقه مواجه می‌‎شوند.

گاردین در این گزارش که در صدد مظلوم جلوه دادن صهیونیست‌ها است، می‌نویسد: «بدرفتاری مردم پاتاگونیا در جنوب آرژانتین درحالی افزایش پیدا کرده است که از دید آنها یهودیانی که به تازگی به آنجا مهاجرت کرده اند سربازان اسرائیلی هستند.»

ترویج زبان عبری در پاتاگونیا

گاردین با استناد به آمار گروه‌های یهودیان آرژانتین مدعی می‌شود که «اقدامات ضد یهودی و شعارهایی در حمایت از نازیسم به شدت افزایش یافته و مردم خواستار خروج یهودیان از پاتاگونیا هستند.»

** مهاجرت از فلسطین تقدیر محتوم صهیونیست‌هاست

موضوع سرزمین جایگزین صهیونیست‌ها موضع فوق العاده حساس و حائز اهمیت است که کمتر اجازه پرداختن به آن داده شده است. اگرچه با وجود شرایط اخیر و محاصره رژیم صهیونیستی از سمت لبنان، جولان و نوار غزه روند مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها شدت پیدا کرده است و به همین ترتیب کوچ از مناطق اشغالی بار دیگر بر سر زبان ها افتاده است. پیش از این نیز برخی از منابع، خبر از تحرکات صهیونیست‌ها برای بررسی کانادا، لهستان و سودان جنوبی برای کوچ یهودیان داده بودند.

این درحالی است که بسیاری از نظریه پردازان و متفکران یهودی بقای صهیونیست‌ها در آنچه سرزمین مقدس می‌نامند را محال توصیف می‌کنند. همچنین برخی ناظران سیاسی باور دارند که یهودیان در صورت بروز جنگی بلند مدت و شدید به سرعت از فلسطین مهاجرت خواهند کرد.

از همین رو با وجود گذشت سالیان سال از مساله فلسطین و علی رغم همه سناریوهای طراحی شده برای فراموشی آرمان فلسطین، ملت‌های اسلامی برخلاف دولت‌ها، همچنان بر موضع خود در حمایت از فلسطین پایبند هستند.

واقعیت آن است که اسرائیلی‌ها به ویژه پس از کشف منابع گاز طبیعی در آب های منطقه ای آن با چنگ و دندان به دنبال حفظ این سرزمین هستند اما در عین حال گزینه های دیگری را مد نظر دارند چرا که وضعیت کنونی آنها متزلزل تر از هر زمان دیگری است.

مصوبه جدید مربوط به استخدام و طول خدمت ایثارگران

قانون اصلاح بند (الف) ماده (103) قانون مدیریت خدمات کشوری به شرح زیر است:
ماده واحده - یک تبصره به بند (الف) ماده (103) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 1386/7/8 به شرح زیر الحاق می‌شود:
تبصره - ایثارگرانی که به موجب قوانین و مقررات مربوط از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردارند نیز با داشتن مدرک کارشناسی، مشمول حکم این ماده می‌باشند و می‌توانند تا سی و پنج سال خدمت نمایند.
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ بیست و چهارم بهمن ماه یکهزار و سیصد و نود و پنج مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ 1395/12/4 به تأیید شورای نگهبان رسید.

 

ابلاغ مصوبه جدید مربوط به استخدام و طول خدمت ایثارگران
رئیس جمهور در نامه‌ای به رؤسای سازمان امور اداری و استخدامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران قانون اصلاح بند(الف) ماده 103 قانون مدیریت خدمات کشوری مربوط به طول خدمت و فعالیت آنها را برای اجرا ابلاغ کرد.

 

 

انتظارات مردم مراغه از منتخبین شورای شهر درانتخابات سال 1396

 

                                            قسمت  اول

انتخابات پیش روی شورای شهر مراغه با توجه به سابقه حضور افراد و سلایق مختلف در شوراهای قبلی و فعلی و تلاش  اعضای محترم آنها  در جهت توسعه و آبادانی  در شان مردم شریف مراغه نبوده.و چه بسا انتقاداتی را به جهت عدم پیشرفت شهر مراغه با توجه به ظرفیت های انسانی - اقتصادی و اجتماعی با تطبیق نیازهای اولیه شهری  ومردم مراغه و مقایسه آن با شهرهای با سابقه تاریخی و فرهنگی  واقتصادی نظیر شهر مراغه  که اکثرا  بعد از انقلاب مرکز استان شده اند وحتی غالبا  با موضوعات سیاسی و انسانی به مرکز استان تبدیل شده اند..بطوریکه شهرهای مرکز استانهای خراسان شمالی و جنوبی و البرز و حتی  اردبیل و استان های قدیمی دیگر هیچکدام به اندازه شهر مراغه سابقه تاریخی و اقتصادی و سیاسی و علمی و فرهنگی نداشته و ندارند.و فراموشی عملی این کهن شهر تاریخی باعث شده در محافل اجتماعی افراد با طرح علل  وچرایی عقب ماندگی  ومشکلات فعلی وعدم پیشرفت شهر را متوجه عوامل بیرونی.مثل( تبریز نمیگذارد)و عوامل درونی  به بررسی عقب ماندگی این دیار ارزشمند پرداخته و انتقادات تند و گاهی بجا و گاهی نابجا متوجه افراد نموده واز ارائه راهکار شکوفایی نسبی شهر مراغه خودداری نموده و در صدد تخریب برایند..... شهر مراغه با سرمایه های انسانی زیاد و تحصیلکرده و و سرمایه های اقتصادی و فرهنگی و تاریخی انتظاراتی را  از منتخبین محترم شورای شهر در سال 92 که در شان و جایگاه شهروندان مراغه ای و خود شهر باشد .دارد که در  ذیل به بررسی  بعضی از انتظارات بحق و ناچیز مردم شریف مراغه می پردازییم.یاد اوری مینمایم که اکثر این انتظارات به لحاظ قانونی و صلاحیت خارج از حیطه شورای محترم شهر بوده  ومی باشدولی پیگیری موضوعات ذیل توسط اعضای محترم شورای شهر سرفصل جدیدی در اینده  مراغه را  رقم خواهد زد و  ایندگان وتاریخ گواه خدمت منتخبین محترم بوده و صدالبته مردم مراغه  هم قدر خدمتگذاران واقعی را میدانند........

1-ایجاد روحیه خود باوری ونشاط با تبلور حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی

2-پیگیری مجدانه تاسیس استان مراغه با ارتقای شاخصهای سیاسی.اجتماعی و اقتصادی مراغه

3-تصویب ممنوعیت ونظارت دقیق وشفاف ومخالفت و جلوگیری از هرگونه استخدام نور چشمی ها و بستگان و آشنایان شوراها ومدیران و مسولین شهری در شهرداری وسازمانهای وابسته به شهرداری

4-علنی کردن کلیه جلسات شورای شهر با حضور کلیه خبرنگاران و ابلاغ مصوبات عمومی شورا در مطبوعات و رسانه ها

5-تصویب مصوبات لازم جهت توسعه شهر مراغه با ایجاد زیر ساختهای اساسی مثل.زیرگذرهای متعدد_ روگذرها_ بزرگراههای مواصلاتی شمال و جنوب شهر و شرق وغرب شهر مراغه

6-پیگیری و تصویب ایجاد حسینیه بزرگ مراغه با ظرفیت 50 هزار نفری بطوریکه در ایام محرم و مناسبتهای مختلف آبرو و زینت شهر مراغه باشد

7-بکارگیری مشاوران جوان ونخبگان علمی مخصوصا جهت توسعه عمرانی شهر با معماری مدرن

8-پیگیری و تصویب اینترنت رایگان در پارکها و مناطق سیاحتی شهری مراغه

9-احداث دو پل جدید روی رودخانه صوفی چای جهت سهولت در  تردد و کاهش بار ترافیکی شهر و همچنین افزایش ظرفیت پلهای فعلی  روی رودخانه به سه برابربا افزودن به پهنای پل ها

10-پیگیری وتصویب مصوبات لازم جهت توسعه متوازن شهر با ایجاد خدمات و امکانات رفاهی مثل.درمانگاه.بیمارستان.پمپ بنزین..مساجد.ورزشگاه.....در تمامی مناطق شمال و جنوب و شرق و غرب شهر مراغه

 

11-ایجاد شهرک ادارات با تمرکز کلیه ادارات جهت ساماندهی ترافیک و مراجعات و عدم اتلاف انرژی و وقت مردم

12-حفظ آثار فرهنگی و باستانی و تاریخی مراغه و تلاش وکوشش جهت ثبت ملی  وجهانی آنها

13-استفاده از مشاوران و مهندسان عمرانی و طراح شهری حداقل در گروه کاری 40نفره و استفاده از فکر و خلاقیت آنها با نگرش به افق صد ساله شهری

14-پیگیری ایجاد قطار مستقل مراغه تهران و پیگیری تعطیلی فرودگاه مراغه و عدم توسعه فرودگاه در برنامه  پنجم توسعه

15-پیگیری جدی وسریع جاده و بزرگراه مراغه به بزرگراه پیامبر اعظم

16-پیگیری جدی و سریع مطالبه عمومی  وبحق مردم مراغه از نهادهای حاکمیتی  باتوجه به سابقه تاریخی و ظرفیت های آن جهت تاسیس استان مراغه

17-استفاده از نیروهای با تجربه و ماهر و تحصیلکرده و خوشنام با نگرش خدمت به مردم نه شخص و حزب و گروه در سطوح مدیریتی. بطوریکه بتوان سطح مدیریتی شهر را از افراد غیر بومی  به نیروهای بومی و مراغه ای سپرد.

18-پیگیری احداث و تکمیل جاده یارشهری  به شهرستان اسکو با عنوان جاده گردشگری مراغه تبریز وپایان دادن به بن بست جاده ای  شهر مراغه و تقلیل مسافت مراغه به تبریز به 70 کیلومتر

19-پرهیز از هرگونه سیاسی کاری ومعامله سیاسی جهت رسیدن به مقامات عالیه و یا پست های اداری یا تبانی با مسئولین

که باعث تضیع حقوق مردم میشود.

20-پافشاری برای حق مردم  بعنوان حقوق همگانی و مطالبات عمومی در بستر قانون اساسی که جایگاه واقعی شهر مراغه در جریانات سیاسی  وحاکمیتی فعلی و پس از رسیدن به استان مراغه ایفای نقش با تولید فکر و نیروهای فکری ومدیریتی کشوری

21-ایجاد پارک بزرگ با 100واحد سوئیت مهمانسرا در کنار سد علویان با محوریت گردشگری و ثبت ان در سازمان میراث فرهنگی وگردشگری

22-تعریف و ترسیم چشم انداز توسعه صد ساله مراغه با تدوین برنامه های مدون  با اولویت بلایای طبیعی مخصوصا زلزله

23-مطالعه و ایجاد زیر ساخت قطار شهری مترو با چشم انداز کلان شهر مراغه و شهرهای اقماری ان

24-امکان سنجی پروژه های ملی کشوری و پیگیری آن و زمینه سازی جهت استفاده از ظرفیت های بالقوه و بالفعل بطوریکه در شاخص های کشوری حداقل یک کالا ی استراتژیک از مراغه صادر شود

25-ایجاد تله کابین علویان  تا کوه سهند با زمینه گردشگری

26-ایجاد پیست اسکی  وورزشهای زمستانی و دهکده المپیک مراغه با برگزاری جشنواره ها ی ورزشی زمستانی

27- ایجاد پیست  و اسکله جت اسکی  در دریاچه سد علویان

28-ایجاد زمینه  های اشتغال برای جوانان با محوریت جوانان مراغه و بومی .بطوریکه جوانان مراغه ای برای کار مجبور نشوند در بناب یا ....... برای دیگری کار کند

29-ایجاد آبشار مصنوعی در کوهستانهای اطراف نزدیک مراغه

30- پیگیری  افزایش پوشش جغرافیایی رادیو شهر مراغه با چشم انداز ایجاد صدا و سیمای مستقل

 

31-ایجاد تالار عروسی در هر منطقه شهرداری برای اقشار کم درآمد

32-ایجاد مراکز ورزشی در مناطق شهرداری و حاشیه شهر

33-احداث کمربندی جنوبی مراغه  میدان بسیج  تا میدان مجلس بطوریکه شهرک یوسف آباد از ترافیک ماشینهای سنگین کارخانجات خلاص شود

34-احداث خیابان میدان مادر به شهرک سهند و اتصال خ  آزادگان به خ پروین اعتصامی به طوریکه مردم ناچار نشوند از انتهای خیابانهای یاد شده استفاده کنند

35-تغییر نام میدان مجلس به میدان غدیر

36-پیشنهاد احداث جاده مراغه عجب شیر در غرب مراغه  جهت  کم کردن حجم ترافیک  خروجی شهر

37-پیشنهاد آزاد سازی رصدخانه و تبدیل آن به پارک بزرگ تفریحی با حفظ آثار آن

38-احداث و تکمیل ادامه خیابان جام جم و واگذاری مغازه های ان بصورت اقساطی به جوانان مزدوج

39-احداث پمپ بنزین در شمال شهر و جاده علویان و فروشگاههای تجاری

40- پیگیری مصوبه دولت در خصوص اعلام شهر مراغه بعنوان منطقه آزاد و چرایی اجرایی نشدن آن

41-ایجاد پل ارتباطی شورا با مردم با نشریه و رسانه و سایتهای خبری


42-ایجاد 50 واحد آپارتمان مسکونی مبله در مناطق سه گانه شهرداری مراغه جهت زوجهای جوان مراغه ای بصورت رایگان بمدت شش ماه  که جمعا 150 واحد میشود

 چه قومی "خونخواران تاریخ بشریت" لقب گرفته‌اند؟ + تصاویر و فیلم

طبق آنچه که در تلمود آمده است، نزد یهودیان دو مراسم خونین وجود دارد که "یهوه" را راضی می‌گرداند؛ یکی از آنها عید نان‌های آغشته به خون بشری -منظور همان عید «فصح» است- و دیگری مراسم ختنه‌کردن کودکان یهودی که خون آن را خاخام یهودی می‌خورد. براساس این آیین، کسانی که به آموزه‌های دین یهود ایمان ندارند، باید آنها را به عنوان قربانی به الهه بزرگ یهود تقدیم نمود.

گروه گزارش ویژه مشرق - خونریزی یهودیان موضوع تازه‌ای نیست. از آنچه که امروز رژیم اشغالگر در سرزمین‌های اشغالی رقم میزند می‌توان خوی درندگی و وحشی‌گری این قوم را دریافت. اما با مرور سرگذشت قوم یهود در قرون گذشته، آشکار می‌شود که آن‌ها اساسا و طبق آیین و آموزه‌های تحریف‌شده‌شان، بر خونریزی و حتی خونخواری تأکید دارند. این سنت‌های یهودیان، از مکیدن خون ختنه‌گاه نوزادان بلافاصله پس از ختنه تا قربانی‌کردن انسان برای یهوه و استفاده از خون قربانی در یک نوع شیرینی، را در خود جای داده است.

 

               بازخوانی پرونده تبلیغاتی یهود در ناصبی معرفی کردن مبارزان فلسطینی در جنگ غزه

«کافر معرفی کردن» مسلمانان، یکی از مهمترین شایعات در دهه‌های اخیر بوده است. جریان تفرقه می‌کوشد، برای ضعیف کردن جهان اسلام، شیعیان را «رافضی»‌های کافر و اهل سنت را «ناصبی»های کافر معرفی کند!

مقاومت؛ در ایران، ناصبی و در فلسطین، رافضی 
همگرایی اسلامی میان شیعیان و اهل سنت برای آزادسازی قبله نخست مسلمانان، باعث شده صهیونیست‌ها تحرکات تفرقه‌افکنانه خود را بیشتر کنند. از سویی فلسطینیان را از خطر «گسترش تشیع» بترسانند و چهره مبارزان فلسطینی مرتبط با ایران را به عنوان «مزدوران ایران» و «گسترش دهندگان تشیع در فلسطین» تخریب کنند و از سوی دیگر به ایرانیان و شیعیان این گونه تلقین کنند که فلسطینی‌ها، ناصبی و دشمن اهل بیت(ع) هستند که نه تنها نباید به آنان کمک کرد؛ بلکه این اراده خداست که ظالمان را به جان ظالمان بیندازد و توسط یهود، فلسطینیان ناصبی بدتر از یهود از بین بروند!

هدف روشن است: ایجاد فشار مذهبی در میان مردم و تخریب چهره مجاهدان. به همین دلیل، همان کسانی که در ایران، ناصبی معرفی می‌شوند، در فلسطین به عنوان گسترش‌دهندگان تشیع و خطری برای اهل سنت، ملامت می‌شوند!

برای مثال، تارنمایی (سایت) ضد شیعی به نام «الحقیقه» به شکل تخصصی، شیعه هراسی و ایران هراسی را در فلسطین دنبال می‌کند و تلاش دارد شیعیان را دشمنان مسجد الاقصی معرفی کند. برای مثال، در ضمن مقاله‌ا با نام «التغلغل الشیعی فی فلسطین» با ذکر برخی شواهد کلی که گویای پیوند فکری مجاهدان فلسطینی با ایران و اندیشه امام خمینی(ره) است. نتیجه گرفته شده که جنبش جهاد اسلامی، مسوول گسترش تشیع در فلسطین است و این جنبش، برای فلسطین خطرناک معرفی شده است.

پاسخ به شبهه‌ای 40 ساله
شهید آیت الله مرتضی مطهری در سال 1349 سخنانی داشته‌اند که در کتاب آشنایی با قرآن، جلد 4، پاورقی صفحه 32 آمده است:

«یک وقتی شایع بود و شاید هنوز هم در میان بعضی‌ها شایع است، یک وقتی دیدم یک کسی می‌گفت: این فلسطینی‌ها ناصبی هستند. ناصبی یعنی دشمن علی(ع).

ناصبی غیر از سنی است. سنی یعنی کسی که خلیفه بلافصل را ابوبکر می‌داند و علی(ع) را خلیفه چهارم می‌داند و معتقد نیست که پیغمبر(ص) شخصی را بعد از خود به عنوان خلیفه نصب کرده است. می‌گوید پیغمبر(ص) کسی را به خلافت نصب نکرد و مردم هم ابوبکر را انتخاب کردند. سنی برای امیرالمومنین(ع) احترام قایل است؛ چون او را خلیفه چهارم و پیشوای چهارم می‌داند و علی(ع) را دوست دارد. [اما] ناصبی یعنی کسی که علی(ع) را دوست می‌دارد. سنی مسلمان است؛ ولی ناصبی کافر است، نجس است. ما با ناصبی نمی‌توانیم معامله مسلمان بکنیم.

حال یکی کسی می‌آید، می‌گوید این فلسطینی‌ها ناصبی هستند. آن یکی می‌گوید. این به آن می‌گوید، او هم یک جای دیگر تکرار می‌کند و همین طور. اگر ناصبی باشند، کافرند و در درجه یهودی‌ها قرار می‌گیرند. هیچ فکر نمی‌کنند که این، حرفی است که یهودی‌ها جعل کرده‌اند. در هر جایی، یک حرف جعل می‌کنند برای این که احساس همدردی نسبت به فلسطینی‌ها را از بین ببرند. می‌دانند مردم ایران شیعه‌اند و شیعه، دوستدار علی(ع) و معتقد است هر کس دشمن علی(ع) باشد کافر است؛ برای این که احساس همدردی را از بین ببرند. این مطلب را جعل می‌کنند.

ما یکی از سال‌هایی که مکه رفته بودیم، فلسطینی‌ها را زیاد می‌دیدیم، یکی از آنها آمد به من گفت: فلان مساله از مسایل حج حکمش چیست؟ بعد گفت من شیعه هستم، این رفقایم سنی‌اند. معلوم شد داخل اینها شیعه هم وجود دارد. بعد خودشان می‌گفتند بین ما شیعه و سنی هست. شیعه هم زیاد داریم. همین «لیلا خالد» معروف [کسی که در آن زمان چند فروند از هواپیماهای اسراییلی را ربوده بود]، شیعه است. در چندین نطق و سخنرانی خودش در مصر گفته من شیعه‌ام. ولی دشمن یهودی، یک عده مزدوری را که دارد، مامور می‌کند و می‌گوید: شما پخش کنید که اینها ناصبی‌اند. قرآن دستور داده در این موارد اگر چنین نسبت‌هایی نسبت به افرادی که جزو شما هستند و مثل شما شهادتین می‌گویند شنیدید، وظیفه‌تان چیست.»

از زبان شایعه‌سازان واقعی بشنوید
«ماییر دغان» رییس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در شهریور امسال به نخست وزیر این کشور گزارشی داد که بر مبنای آن «شماری از پیروان و رهبران سنی جنبش ضدصهیونیستی به مذهب تشیع گرویده‌اند.»

وی در این گزارش می‌نویسد: «شیخ راید صلاح» در شمال و «شیخ ابراهیم مرمور» در جنوب فلسطین از جمله رهبرانی‌اند که با تغییر مذهب خود به شیعه پویسته‌اند. سنی‌هایی که به مذهب شیعه روی آورده‌اند، در مناطق عربی نظیر کفرنا، الناصره، شفاعمرو، الجلیل، المثلث، یافا، مجد الکرم و النقب به صورت دوره‌ای به برگزاری «جلسات سری» مبادرت می‌ورزند.

تارنمای شبکه هفت تلویزیون یمن نیز ـ که وابسته به دولت علی عبدالله صالح است و توسط اسراییلی‌ها اداره می‌شود ـ در همین زمان (ماه گذشته) نوشت: بعد از جنگ 33 روزه سال 1385 هزاران جوان سنی که در صدد فرار از بحران‌هایی که عرب‌ها با آن روبرو هستند، می‌باشند به تشیع گرویده‌اند.

در همین ایام دو جلد کتاب با عناوین «ص» و «شکارچی تروریست‌ها» توسط موساد منتشر شدند که در آن به چاره‌اندیشی اسراییل در مواجهه با «خطر گسترش شیعه» پرداخته شده بود. کتاب «ص» بر اساس گزارش «بیرتس هاییم ارولیه» استاد دین‌شناسی تطبیقی در «مدرسه عالی علوم دینی در قدس اشغالی» تنظیم گردیده که در نوزدهم اکتبر سال گذشته روانه بازار شد و در آن هشدار داده بود که تشیع در مناطق عربی پرجمعیت مخصوصا در منطقه «النقیب» ـ که شامل نیمه جنوبی فلسطین می‌شود ـ در حال گسترش است و روند گرایش جوانان اهل سنت به تشیع و نیز نرخ رشد جمعیتی 8/5 درصدی شیعیانف به زودی به تاسیس یک دولت شیعی در منطقه النقیب ـ یا بئر السبع ـ می‌انجامد و لذا باید برای آن فکری کرد.

در کنار این مساله «گال تال» استاد یهودی پژوهش‌های اسلامی در دانشگاه حیفا، اعلام کرد شیعیان هر کجا که باشند ـ از جمله در فلسطین ـ در صدد سیاسی کردن دین و پوشاندن لباس سیاست به آن برای حضور در تمامی عرصه‌ها هستند و از این رو، او از لزوم همکاری حکومت‌های سکولار در تل آویو، ریاض، قاهره، اردن و سایر پایتخت‌های عربی برای مهار کردن حرکت شیعه سخن گفت.

روزنامه نیمی رسمی «یدیعوت آحارونوت» نیز چند ماه گذشته به نقل از منابع مطلع نوشت: شیعیان فلسطینی، مهم‌ترین پشتیبانان گروه‌های سنی فلسطینی در درون مرزهای 1967 ـ شامل حماس و جهاد اسلامی ـ هستند و «آفی دیختر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «عرب‌هایی که به اعضای تشکل‌های مسلح فلسطینی یاری می‌رسانند، از عرب‌های شیعی و یا عرب‌هایی که به صورت سری به این مذهب گرویده‌اند، می‌باشند. وی از «73 عملیات» در یک دوره 10 ساله ـ 1375 تا 1385 ـ علیه رژیم صهیونیستی خبر داد که در آن شیعیان و یا «گروه‌های مسلح مرتبط با آنان، نظیر حماس و جهاد اسلامی» دخالت داشته‌اند.

مذهب واقعی مردم غزه
بیشتر مردم فلسطین، پیرو مذهب شافعی هستند و اتفاقا ابوعبدالله محمدبن ادریس شافعی، رهبر این فرقه، متولد غزه بوده است. شاید همین مساله در علاقمندی مردم فلسطین به مذهب شافعی تاثیرگذار بوده است. روشن است که پیروان مذهب شافعی در میان اهل سنت بسیار علاقه‌مندبه اهل بیت(ع) می‌باشند. می‌توانید برای مشاهده اسناد موجود در این رابطه، به کتاب «الموسوعة المسیرة فی الادیان و المذاهب المعاصرة»، جلد 2، صفحه 124 نوشته مانع بن حماد الجهنی، نشر الندوه العالمیه، چاپ عربستان سعودی مراجعه کنید.

گرایش به اهل بیت(ع) در کلام رهبران فلسطینی
بخشی از وصیت‌نامه شهید نضال فرحات:
نضال فرحات از فرماندهان نظامی حماس و سازنده موشک‌های «قسام» است که باعث ایجاد رعب و وحشت در قلب اسراییلیان شده است. فرحات در ضمن وصیت‌نامه پرشور خود می‌نویسد:
«این زمان، زمان مهدی است؛ من از هم اکنون تا زمان ظهورش با او بیعت می‌کنم ...»

شهید فتحی شقاقی؛ رهبر جهاد اسلامی فلسطین
«سرور جوانان اهل بهشت، حسین‌بن علی بن ابی‌طالب(ع) در سپیده‌دم یک روز تاریخی، در صحرای کربلا، صحنه‌های درخشانی را به نمایش گذاشت که در حافظه تاریخ جاودانه مانده است، و هرگز از یادها فراموش نخواهد شد.

او با شهادت در راه حق و دادگری، نماد انسانیت به تمام معنا را تجلی بخشید ... در ادامه راه سرور شهیدان اهل بهشت، یکی از مردان حسینی تبار به نام «عزالدین قسام» در برابر تجاوزگران صلیبی، در برابر چهره زشت و نفرت‌آور استعمارگران انگلیسی، و صهیونیسم وابسته به او ایستاد و مقاومت کرد، و حسینی‌وار در کوهستان‌های فلسطین به شهادت رسید و به کالبد نیمه جان ملت‌مان روح تازه دمید، و آتش خشم مقدسی افروخت ...»

سیدالشهدا(ع) در شعر معاصر فلسطین
بر خلاف شایعاتی که منتشر شده است، شاعران بسیاری در فلسطین، مبارزه خود با اسراییل را با حادثه کربلا مقایسه کرده و سرور و سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین(ع) را الگوی خود معرفی می‌کنند.

برای نمونه، شعری از «متوکل طه» را با هم مرور می‌کنیم:
بشارت می‌دهم شما را به سرزمین
به هیچ چیز از این سرزمین

جز قتل آزادگان و بردگانش
و آن که زنده می‌ماند

ذلت و غصه می‌کشد او را
می‌گوید: چرا خون خیابان‌ها در همه جا پراکنده است

و هر کشته‌ای در اینجا، «کربلایی» نوحه‌خوان است
در حالی که نماد ترس دشمن
و حقیقت مصیبت برای اوست

بخشی از پیام «اسماعیل هنیه» به ملت ایران در روز قدس سال 1387:
هنوز دعای امام خمینی کبیر(ره) که از خداوند منان مسالت می‌کردند توفیق سفر به قدس شریف و اقامه نماز در آن را پیدا کنند، در گوشمان طنین‌انداز است. فرصت فرصت را مغتنم شمرده و از خدای بزرگ می‌خواهیم که با فراهم آوردن این فرصت برای رهبر معظم انقلاب اسلامی، رییس جمهور، رییس مجلس و دیگر مسوولان جمهوری اسلامی ایران برای اقامه نماز در قدس آزاد شده و رها از لوث دشمن اسراییلی، این آرزوی قلبی حضرت امام را تحقق ببخشد.

از زبان استشهادیون فلسطینی
رضا امیرخانی ـ نویسنده و رییس انجمن قلم ایران ـ در گزارش سفر خود به لبنان می‌گوید: در لبنان خدمت سیدحسن نصرالله رسیدم، ایشان یک روحانی را به من معرفی کرد که در فلسطین رفت و آمد داشت ...

ایشان گفت: یک بار که به غزه رفتیم، 2 نفر از استشهادیون را دیدیم، آنها گفتند که عازم عملیات هستیم و ما را نصیحتی بکن؛ من آیات و روایاتی در خصوص جهاد و شهادت برایشان خواندم، مدتی که برایشان صحبت کردم، گفتند: ما شما را از لبنان نیاوردیم تا حرف‌های تکراری برایمان بگویی، از امام حسین(ع) برایمان بگو.

خالد مشعل: دست در دست مردم ایران، در قدس نماز خواهیم خواند
رییس دفتر سیاسی حماس با بیان این که ملت فلسطین به همه کسانی که در کنار آنها ایستاده‌اند، وفادار می‌مانند، گفت: به هیچ وجه به دروغ‌ها و شایعاتی که پراکنده می‌شود، توجه نکنید؛ چرا که ما برادران شما و شما برادران ما هستید.

جستجو در مطالب:



بر اساس قانون جرایم رایانه ای ، هرگونه کپی برداری از مطالب این وب ، غیر قانونی می باشد و پی گرد قانونی دارد!
تمامی حقوق مادی و معنوی " در انتظار او  ... " برای " سیدابراهیم موسوی " محفوظ است!
طرّاحی قالب: شیعه تم